zondag 21 mei 2017

Mijn eerste oogst.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste oogst uit mijn moestuinbak gehaald. Een hele bos radijsjes. Vorig jaar was het me al opgevallen maar nu weer. Ik heb gele radijsjes, wit met rode radijs en helemaal rode radijs. Waarschijnlijk heb ik een zakje met meerdere soorten radijszaad er in of zo. Maar het staat wel heel erg leuk zo al die kleurtjes bij elkaar.

Zondag stond er kip uit de oven op het menu met sla er bij. Dus daar zijn de eerste radijsjes door heen gegaan. En ook het lof van die radijs is door de sla gegaan. Ik had ergens gelezen dat je dat prima als sla kon gebruiken. Maar ik las ook dat je er een lekkere pesto van kunt maken. Nu had ik geen parmazaanse kaas en pijnboompitten in huis, dus de pesto heb ik niet gemaakt. Maar dat is nog iets voor de volgende keer. Mooi gebruik van de volledige groente. Dit doe ik overigens wel meer hoor. Zo heb ik ook bosui staan. Die komt uit de winkel en de kontjes staan in een potje water en dan komt er weer nieuwe uit. Een krop duosla waar wortels aanzaten staat ondertussen ook weer goed te groeien in mijn moestuin bak.
Mijn tomatenplantjes, peperplantjes en paprika plantjes staan nu ook al een meer dan een week buiten. En ze doen het erg goed. Ik ben benieuwd wanneer de eerste groente hiervan in zicht is. Of zal er zalm aan groeien 😉
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten