donderdag 27 april 2017

Koken in de actifry

Ik lees tegenwoordig veel berichten van mensen over de airfryer. Dit gemaakt in de airfryer, dat gemaakt in de airfryer, speciale producten in de supermarkt geschikt voor de airfryer. Nu heb ik geen airfryer maar een actifry. De naam lijkt heel erg op elkaar maar het is niet het zelfde. Alhoewel ze beiden werken met een klein beetje olie en hete lucht.

Wij koken zo nu en dan in de actifry, maar hoofdzakelijk bakken we er patat in. Dat was ook de hoofdreden waar om we dat ding toen gekocht hebben. Dan kon die vieze, vette oude frituurpan ook weg. Toch heb ik er ook wel andere dingen ingemaakt, zoals risotto of boeuf stroganoff. Vooral dat laatste is lekker en heel snel klaar. Maar door al die berichten die ik lees, lijkt het wel of ik beter een airfryer kan aanschaffen en mijn actifry weg moet doen. We zijn ook wel eens bij een elektrozaak geweest om te kijken naar zo´n ding. `Erg handig mevrouw, u kunt er zelfs broodjes in afbakken of eitjes in koken` zegt de verkoper. Ik ben nog niet om want broodjes afbakken kan ik ook in mijn oven en eitjes kan ik ook nog prima koken in een pannetje water op het vuur met een kookei er in.

En weet je wat het ook is met dit soort apparaten, ze staan vaak in je kast en dan vergeet je ze weer om te gebruiken. Dus daarom voorlopig geen airfryer bij ons in huis. Wij eten vanavond lekker zelf gesneden boerenfriet uit de actifry met een broodje hamburger uit eigen oven.

1 opmerking:

  1. lekker hoor , het maakt niet uit, als je zelf maar tevreden bent toch? groet anneke

    BeantwoordenVerwijderen