donderdag 20 april 2017

Mijn ridders


Onlangs was ik bij een netwerkbijeenkomst en daar was iemand die reageerde op mijn blog. Ze vond het wel apart dat ik nog geen blog over mijn ridders geschreven had. Goh, daar had ik nog nooit over nagedacht. Dus bij deze: mijn ridders.
Ivanhoe
Wie zijn nu die ridders zul je je misschien wel afvragen. Nou, dat zijn Ivanhoe en Lancelot, 2 erg mooie Britse korthaar katers die sinds een aantal jaren bij ons wonen. En waar we erg dol op zijn!! Ivanhoe is een spotted tabby silver en Lancelot is een lilac kater. En beiden hebben hun eigen karakters. Volgens mij komt dat bij raskatten iets meer naar buiten dan bij “gewone” katten. Alhoewel onze Puck, een gewone boerenkat, had ook wel heel duidelijk haar eigen karakter. Ivanhoe is een echte divo (mannelijke diva). Hij vindt zichzelf helemaal te gek, de leukste, de liefste, de mooiste etc. Maar heeft ook wel z’n onzekere momentjes als wij het daar een keer niet mee eens zijn. Lancelot is daarentegen heel anders. Hij is rustig, wat onzeker maar heel slim en zorgzaam. Echt een lieverdje die dol is op zijn tentje (deken over de bank en zo een holletje maken).  
Lancelot
Zo dat was even een korte voorstel ronde van mijn ridders, onze jongens, moepmoep en knuffie, poepie en joepie, Ivy en Lancy etc etc. Want ze hebben nogal wat bijnamen. En ja, ik praat met mijn dieren. Hele gesprekken soms. Fijn is dat ze zo goed luisteren en meestal niks terug zeggen. Een keer een goedkeurende knipoog en je weet dat ze luisteren.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten