donderdag 2 februari 2017

Moestuintje

Afgelopen jaren heb ik een moestuinbak gehad waarmee we steeds lekker verse sla uit eigen tuin hadden. En als je dan de buitenste bladeren plukt, blijft het lekker groeien en kun je er extra lang van genieten. Helaas sneuvelde mijn bak afgelopen zomer. Het exemplaar van de Welkoop had het 2 zomers en winters overleefd, maar toen viel de bodem er uit. Dus geen sla voor ons afgelopen zomer. Maar wel tomaten gelukkig. Deze kweek ik op in een binnenkasje van de Action. Dan zet ik ze buiten in houten kistjes van vis of wijn. Erg leuk hoor, tomaten in een kistje met daarop gerookte paling.

Dit jaar wil ik toch wel weer een bak met groente. Dus manlief mag aan het werk om weer een mooie te maken. Van Pinterest heb ik diverse voorbeelden gehaald, dus even kijken welke het beste past. En dan eind februari, begin maart beginnen met wat zaaiwerk in mijn kleine kasje. Om te beginnen sla maar wat nog meer. In mijn kerstpakket zat een leuk kweekpakketje voor tomaten, paprika's, pepertjes en courgette. Dat ga ik zeker proberen dit jaar. Nu ben ik bezig om me weer wat in te lezen, want bepaalde groenten kunnen niet bij elkaar. Dus daar goed op letten.

Wist je dat je bepaalde groenten na gebruik verder kunt laten groeien? Kijk maar eens hier of op dit linkje. Het kan een simpel begin zijn van je eigen groente en kruidentuintje die ook heel simpel kan in leuke glazen potjes in je vensterbank. Of maak ook een leuke moestuinbak.