donderdag 9 februari 2017

Soepje

Dacht ik dat de winter over was en de lente er aan zou komen, hebben we toch nog weer een paar koude winterse dagen. Dus weer tijd voor een soepje. Zo lekker warm en makkelijk met die koude dagen. En als je extra veel maakt, heb je altijd wel een lekker soepje in de diepvries liggen die je op kunt warmen. Een broodje er bij en je hebt een heerlijke lunch of een makkelijke warme maaltijd.

Voor dat laatste moet je natuurlijk wel een goed gevulde soep hebben. Een heerlijke erwtensoep bijvoorbeeld. Maar ook de linzensoep die ik laatst maakte past daar goed bij. Ik had nog een zak "Linzen in zak" liggen van Hak. Deze had ik ooit gekregen maar de THT datum kwam nu wel aardig in zicht. Nu heb ik niet altijd aan die datum een boodschap, maar aangezien ik nog nooit linzen heb gegeten, weet ik niet hoe ze smaken. En kan ik dus ook niet proeven of ze nog goed zijn. Dus ik op zoek naar een recept waar linzen in moeten. Zo daar kwam een flinke lijst op google naar boven. Dus dan maar wat gerichter zoeken: 200 gram linzen. En ja hoor, daar kwam mijn recept op het scherm. En heerlijke rode linzensoep. Goed gevuld en gezond met veel groenten er in. Heerlijk van gesmuld en ook nog een paar porties in de diepvries.

Heb je ook een ingredient in huis dat eigenlijk op moet? Klik dan op deze link om zo een
recept te zoeken bij je ingredienten. Kies het ingredient dat op moet, zoek overige ingredienten die je in huis hebt er bij en er komt vast wel iets verrassends uit. En smaakt het uiteindelijk niet, dan is de snackbar meestal wel in de buurt.

Tip voor mijzelf: lekkere recepten gelijk opslaan in je kookboeken in Smulweb. Want ik ben mijn recept van de heerlijke linzensoep nu kwijt..............