donderdag 16 februari 2017

Sparen en besparen.

Sparen en besparen, dat is soms toch wel een hele uitdaging. Toch proberen we altijd iets over te houden aan het eind van de maand. Dat lukt niet altijd, maar alle beetjes helpen. We hebben net een nieuwe auto gekocht en dat was toch wel weer een flinke aanslag op onze spaarrekening.

Soms probeer ik wat dingen uit om te besparen. Zo heb ik zelf al een paar keer wasmiddel gemaakt. Manlief vindt het niet echt wat, maar ik gebruik het dan voornamelijk om de kleedjes van de katten te wassen, mijn paardrijkleding en zo nog een aantal dingen. Recent las ik dat je voor een liter zelf gemaakte wasmiddel iets meer dan 6 cent per liter kost!! Wauw dat scheelt echt behoorlijk!!
Ook aan de slag met het zelf maken van spullen voor de badkamer? Lees dan eens deze blog.  Ook grappig om te zien dat zelf zeep maken dus absoluut niet loont.

Naast dit soort dingen doe ik ook mee met zo'n e-mail spaar programma. Toch spaar ik zo ongemerkt weer wat geld bij elkaar. Dat is dan prima om een keer wat leuks te gaan doen. Ik heb een aantal geprobeerd maar ben blijven hangen bij Euroclix. Wil je ook gaan sparen? Door de link te klikken kun je je aanmelden en ontvang ik een bonus.

Een andere bespaartip die ik zelf toch wat vaker moet gaan toepassen: boodschappen doen op zaterdag eind van de middag. Bij AH zijn er dan veel verse groentes enz afgeprijsd. Dus dat scheelt altijd weer behoorlijk en mijn diepvries is dan weer lekker gevuld.

Ik ben benieuwd naar jullie spaar en bespaar tips. We kunnen vast wel wat van elkaar leren als het op besparen aan komt.