donderdag 23 februari 2017

De diepvries, je grootste bewaar vriend

In mijn keuken heb ik een koel-vriescombinatie met 3 laden. Dat vond ik toch wel wat weinig dus we hebben al jaren een kleine diepvries met 3 laden in de schuur staan. Erg handig voor brood of andere dingen die je graag op voorraad hebt. Of als iets in de aanbieding is om dan dan extra te kopen. Soms weet ik niet wat er allemaal nog in ligt, dus dan maak ik een lijstje zodat ik met de ingrediënten kan gaan koken om het op te maken. Zo ververs ik de voorraad in mijn diepvries ook een paar keer per jaar.

Ik koop knoflook altijd in zo´n netje met 3 bolletjes. Om bederf te voorkomen heb ik geprobeerd om de tenen in olie te bewaren. Helaas had dit niet het gewenste resultaat dus kon ik het alsnog weggooien. Dus dan maar over naar de knoflookpoeder. Toch vind ik dat minder lekker als verse knoflook. Dus zoeken naar een goede manier om het te bewaren. Via een blog kwam ik op de site van een Amerikaanse blogger. Zij schreef een heel stuk over wat je kunt invriezen. En tot mijn verbazing las ik dat je knoflook prima kunt invriezen. Dus je raad al wat ik die avond gedaan heb... (tip: was je handen na het pellen met tandpasta, dan ben je gelijk die geur kwijt van je handen.

Naast de ontdekking van het invriezen van knoflook, las ik nog meer goede ideeën. Wist je dat je eieren ook kunt invriezen? Of uien? En wat te denken van gekookte bonen? Wil je het hele stuk lezen? Hier lees je de hele blog.

Sommige dingen wist ik al zoals verse kruiden. Deze bewaar ik in de diepvries voor als het in de pasta of soep moet. Of ik droog het en bewaar het in oude lege kruidenpotjes. Dit verhaal sluit wel weer aan bij mijn vorige blogs over besparen en de moestuin. Want al die groente zelf kweken scheelt weer in de portemonnee en een deel ervan komt weer in de diepvries terecht,

Ik ben benieuwd wat jij nog meer invriest.