donderdag 1 december 2016

Kokkerellen met kastanjes

Wat zullen we eens eten dit weekend? Die vraag stel jij je vast ook wel eens. Je probeert dan vaak nieuwe recepten uit, het moet iets anders zijn dan de doordeweekse maaltijd, mag ook best iets langer duren qua kooktijd. We hebben immers de tijd dus heerlijk uitproberen in de keuken met van alles.

Dit weekend stond er een quiche en pizza op het menu. Wat we op welke dag gingen eten was afhankelijk van het rest van ons weekend programma. Vanwege de schoenenjacht voor manlief in Apeldoorn waren we zaterdag wat later thuis. Geen tijd dus om zelf nog het deeg voor de pizzabodem te maken. Dus het werd quiche. Deze wilde ik graag maken met de kastanjes uit de diepvries (zie mijn blog over tamme kastanjes). Natuurlijk had ik al wat voorwerk gedaan via internet. Inspiratie genoeg hoor. Recept nr 1 was met met spruitjes en kastanjes. Toch maar niet, we hadden die week al spruitjes gegeten. Recept nr  2 was een heel uitgebreid recept met tomaat, champignons, spekjes en nog veel meer. Te veel ingrediĆ«nten, wij houden van simpel maar lekker. Dus dan zelf maar wat bedenken. Kastanjes, champignons en ham. De champignons die dan overblijven kunnen dan zondag op de pizza. Zo houden we ook geen restjes over die dan soms te lang blijven liggen en uiteindelijk bij het groenafval kunnen. Dat vind ik toch zo'n zonde, eten weggooien. Daar heb ik echt moeite mee.

Maar goed, quiche gemaakt en in de oven. Heerlijk even 45 minuten de tijd om wat te drinken, de gebruikte kookspullen en de aankopen van het shoppen op te ruimen. Na 45 minuten piept de oven. Ik ben benieuwd. Hij ziet er goed uit, hopelijk smaakt het zo als het er uit ziet. Dus op het bordje en aan tafel. Manlief is zeer te spreken over de quiche. Dit mag wel vaker op tafel komen. Dus dit experiment is ook weer geslaagd.

ps: mijn foto kwaliteiten met mijn telefoon zijn niet echt je-van-het. In het echt zag de quiche er veel smakelijker uit.