vrijdag 16 december 2016

Recepten en kookboeken

Heb jij dat ook? Als die losse blaadje met recepten tussen en in je kookboeken? Ik dus wel. Heel erg handig als je een bepaald recept zoekt....... Dan kun je de hele stapel door bladeren. En ondertussen bedenken op wat voor blaadje het stond. Gewoon een 44-tje, een klein memoblaadje, een oude envelop. Ja, bij mij zit er allerlei dingen tussen. Het is vaak maar net wat ik voor handen heb om een recept op te schrijven.

Zo ook laatst op een zondag. Ik op zoek naar mijn recept voor pizzadeeg. En natuurlijk kon ik het niet vinden. Ik heb de stapel bijna 2x door gebladerd voor ik het vond: op een heel klein geel memo blaadje die op een ander recept geplakt was. Heel erg handig dus........ Dit moest echt anders.
Ik ben al geruime tijd lid van Smulweb en daar kun je ook je eigen "kookboeken" aanmaken. Dus

zondagavond de computer aan, manlief zat studio sport te kijken dus ik kon in ieder geval een uur aan de slag. Recept 1 was zo te vinden. Die stond er al op. Recept 2, niet op de site te vinden. Dus die heb ik er zelf maar op geplaatst. En zo ben ik verder gegaan. Ik heb nog niet alles weg gewerkt, maar al wel meer dan de helft. Oh, wat voelt dat fijn om dat stapeltje te zien slinken. Ik heb straks alles digitaal en kan het snel weer terug vinden. Tenminste........

Al die bewaarde recepten bewaard moeten nog in de kookboeken geplaatst worden. En dan komt de grote vraag: hoe ga je de diverse kookboeken noemen? De lasagnette kan in het boek "Ovenschotels", "Italiaans" of "Van over de grens". En misschien komt er ook nog wel eentje met "Pasta gerechten". Help, waar ga ik het inzetten.  Gelukkig kun je 1 recept in meerdere kookboeken zetten. Poeh, dat scheelt weer. Weer een probleempje opgelost. Nu de rest van de recepten nog die ik heb liggen.

Hoe bewaren jullie je favoriete recepten? Heb je nog echte kookboeken staan of doe je het allemaal al digitaal? Ik ben benieuwd!!