donderdag 15 juni 2017

"On"kruid??

Vorig jaar heb ik samen met een vriendin een wildpluk wandeling van Gelderse Landschappen & Kastelen gedaan. Erg interessant om te zien wat de natuur ons allemaal geeft. Aan het eind kregen we toastjes met zevenblad pesto. Erg lekker hoor. En puur natuur. We kregen ook een aantal recepten mee. Tot nu toe heb ik er echter niet zo veel mee gedaan.

Afgelopen week was ik bij mijn zus op visite. Ze hadden pauwfazantkuikentjes en die gingen we even bewonderen. Wat een leuk klein spul is dat toch. En wat is zo'n pauwfazant toch mooi. Toen we weer terugliepen naar het terras zag ik erg veel zevenblad in de tuin staan. En gelijk moest ik weer aan die lekkere pesto denken. Binnenkort ga ik daar maar eens flink plukken en pesto maken. Want naast lekker schijnt zevenblad ook nog eens heel gezond te zijn.

Je kunt nog veel meer maken van zevenblad. Zoals een hartige taart, kruidenboter, stamppot. Ga maar eens googlen. Hoezo "on"kruid??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten