vrijdag 4 november 2016

Mijn eigen naaiplek.

Mijn moeder is een topper. Maar dat zeggen velen over hun moeder. Maar waarom is die van mij nu een topper? Ze heeft me o.a. leren naaien toen ik jong was! En daar ben ik nu nog steeds heel blij mee.

Toen ik mijn eerste huisje had, kocht ik natuurlijk ook een naaimachine. Want dat was altijd handig. Dan kon je zelf ook eens wat vermaken. Het was een tweedehandsje via een particulier want geld om een hele nieuwe te kopen had ik niet echt. Maar helaas voor mij was dat tweedehansje een miskoop. Hij liep niet echt lekker, snorde niet fijn, het geluid vond ik niks, hij haperde. Dus die naaimachine heeft zijn geld niet echt opgebracht.
Deze naaimachine heb ik op een gegeven moment ingeruild voor een mooie splinternieuw exemplaar. Wat was ik er blij mee. Daar heb ik wel wat mee genaaid maar het merendeel van de tijd stond hij maar op zolder. Het was ook geen fijn plekje om te zitten. Maar toch stond hij daar een flink aantal jaren.

En nu.... Sinds eind mei heb ik mijn eigen naaiplek. Een groot simpel buro via een weggeefhoek van facebook, een paar mooie steigerhouten planken aan de muur, 2 plastic ladenblokken voor onder het buro en een leuk krukje erbij. Mijn eigen plekje is helemaal klaar. En nu zit ik met regelmaat lekker op mijn plekje te freubelen. Een leuke top voor mezelf, een gevoerde pet voor mijn man, een paar korte broeken voor de kids van vrienden. En mijn huidige project is een leuke kokerrok voor mezelf van dit leuke stofje gekocht op een fair in Markelo. Maar dat is weer een ander verhaal.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten