donderdag 12 januari 2017

Schatgraven bij de kringloopwinkel

Net als veel anderen wil ik wel eens wat anders in huis qua meubels of accessoires. Voor mij in het dan een sport om te struinen op marktplaats, verkoophoeken op Facebook of in kringloopwinkels. Vaak vind ik dan mooie dingen voor een leuke prijs. Zo heb ik al heel wat bij elkaar gescharreld. Het laatste was leuke kerst accessoires. En we hebben weer een hele nieuwe kerstinrichting. Van koper naar wit en zilver. Uiteraard gaat het oude weer verkocht worden.

Afgelopen zomer besloten we om van ons IKEA meubilair af te willen. Dus speuren op Marktplaats en ja hoor: daar stond onze kast op. En mooi teakhouten kast, die wilden we hebben. Dus een laag bod gedaan om het onderhandelen te starten. Tot onze verrassing werd ons bod gelijk geaccepteerd.
Manlief ging met zwager op pad om de kast te halen. Met wat moeite stond de kast eindelijk op zo'n plek bij ons in de kamer. Maar wat wat hij vies en vet. Bij ons zag je dat nog beter dan bij de oude eigenaar. Bij een woonwinkel kregen we het advies om de oude olie lagen te verwijderen met een speciaal middel. En na een aantal keer behandelen staat er nu een hele mooie kast in huis.

Onlangs kwam ik er achter dat er ook een kringloop app is. Erg handig als je eens ergens anders bent en een kringloopwinkel wilt bezoeken. Hij geeft namelijk aan waar de dicht bijzijnde winkel is, je kunt winkels als favoriet aangeven. En staat jouw favoriete winkel er nog niet tussen, dan kun je die aanmelden.
 
En dit noem ik nu schatgraven. Leuke dingen voor een scherpe prijs. En soms ook nog met een leuk verhaal er bij.

Wat is jouw grootste schat van een kringloopwinkel?