donderdag 9 maart 2017

Mijn moestuinproject

Onlangs waren we bij de IKEA en daar heb ik zo'n setje met zelf te kweken kruiden mee genomen. De peterselie en de basilicum komen al goed op. Maar van de munt nog geen plukje groen te zien. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat dat nog goed komt. Na z'n 3 weken moet er toch wel wat te zien zijn lijkt mij. Gelukkig komt mijn munt van vorig jaar ook weer op in mijn kruiden bak evenals de bieslook. Dus dat gaat wel goed komen.

In mijn kerstpakket zat ook een kweeksetje voor 4 soorten groente. Die heb ik een weekje later gezaaid. De courgette en tomaat groeit als kool maar van de paprika is nog niks te zien en de peper laat 1 klein stukje groen zien. Ik weet dat ik geduld moet hebben en dat het vanzelf wel komt. Maar toch...... Ondertussen is manlief druk bezig om mijn moestuinbak te maken zodat de plantjes eind deze maand naar buiten kunnen. Of zou dat te vroeg zijn? Ik ga de moestuinpagina's op internet er maar eens op na lezen. Als het een beetje lekker weer is zal ik zaterdag mijn kruidenkistje eens leeghalen en de bieslook en munt verse aarde geven. Kunnen ze lekker groeien.

Al met al komt mijn moestuinproject al mooi op gang. Volgende week de sla maar zaaien in mijn kasje. En dan de andere plantjes die opgekomen zijn verpotten. Zo ben je er wel druk mee. Maar ach, wat geeft het. Ik vind het leuk en met een beetje mazzel heb ik straks mooie verse groente en kruiden uit eigen tuin. En reken maar dat dat zal smaken.


Heb je ook zo'n moestuinproject? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten